Een uitgebalanceerde rekruteringscampagne met een persoonlijke toets
De vraag naar technische medewerkers is groot, heel groot. Sprengers werkte een rekruteringscampagne uit waarmee Motrac zich kon profileren in deze concurrentiële markt.
Deze campagne bestond uit een mix van off-en online communicatie waarin de eigen medewerkers een belangrijke rol vervulden. Professionele fotografie van de werknemers op de werkvloer leverde verassende en spontane beelden op. De beelden straalden de juiste spirit uit en waren dus perfect inzetbaar in de gekozen communicatie kanalen.
Door betrokkenheid vanaf het begin, werden medewerkers nog betere ambassadeurs van Motrac. Hierdoor waren ze zeer bereid om social ads te delen en posters op te hangen in clublokalen, sportkantines, …
Knallen voor knelpuntberoep in print & social media advertising
Sprengers tekende een doelgerichte mediacampagne uit met inzet van diverse kanalen. Naast de eerder klassieke wervingsadvertenties, plaatsten we ook zorgvuldig uitgeschreven advertorials en testimonials in een redactionele context.
Het benaderen van de latente zoeker was één van de belangrijkste aandachtspunten.
Daarom ontwikkelden we naast de advertorials ook een uitgebreide reeks online advertenties voor op Facebook en LinkedIn. Een uitgebreide Google search campagne bediende dan weer de actieve zoeker op zijn wenken.
Alle wegen leiden naar de landingspagina
Ook minder voor de hand liggende media kwamen aan bod. Zo stimuleerde een affichagenetwerk in fitness en sportclubs bewustzijn bij de sportievelingen. We ontwikkelden opvallende leaflets met een aparte tone of voice om laatstejaars en starters richting Motrac te leiden.
Het doel was om het geïnteresseerden zo eenvoudig mogelijk te maken om contact op te nemen. Alle communicatie bevatte naast een telefoonnummer en e-mailadres ook een link naar een aantrekkelijke jobpagina. Daar konden de kandidaten dan onmiddellijk alle vacatures in hetzelfde herkenbare design terugvinden.
Nog meer cases