Motrac fotografie heftruck technieker HR

Een uitgebalanceerde rekruteringscampagne met een persoonlijke toets

De vraag naar technische medewerkers is groot, heel groot. Sprengers werkte een rekruteringscampagne uit waarmee Motrac zich kon profileren in deze concurrentiële markt.

Het werd een mix van off-en online communicatie waarin de eigen mensen een belangrijke rol vervulden. Een uitgebreide en professionele fotografie van de werknemers op de werkvloer leverde verassende en spontane beelden op.  Beelden die authenticiteit en de juiste spirit uitstraalden en zo perfect inzetbaar waren in de gekozen communicatie kanalen.

motrac HR fotografie

Door de medewerkers vanaf het begin bij het verhaal te betrekken, werden ze nog betere ambassadeurs van Motrac en waren ze meer dan bereid om onder meer de social ads te delen en de posters op te hangen in hun clublokalen, sportkantines, …

Knallen voor knelpuntberoep in print & social media advertising

Sprengers tekende een doelgerichte mediacampagne uit waarin diverse kanalen ingezet werden. Naast de eerder klassieke wervingsadvertenties, werden er ook advertorials en testimonials uitgeschreven die in een redactionele context geplaatst werden.
Het benaderen van de latente zoeker was één van de belangrijkste aandachtspunten.

motrac rekruteringscampagne advertorial krant

Daarom ontwikkelden we naast de advertorials ook een uitgebreide reeks online advertenties die zowel op Facebook als linkedIn vertoond werden. Een uitgebreide Google search campagne bediende dan weer de actieve zoeker op zijn wenken.

Alle wegen leiden naar de landingspagina

motrac HR website jobpagina

Ook minder voor de hand liggende media werden ingezet. Zo werd een affichagenetwerk in fitness en sportclubs aangewend om awareness te creëren bij de sportievelingen. Leaflets met een heel eigen tone of voice werden ontwikkeld en verspreid om laatstejaars en starters richting Motrac te leiden.

Geïnteresseerden werd het zo makkelijk mogelijk gemaakt om contact op te nemen. Alle communicatie bevatte naast een telefoonnummer en mailadres ook een link naar een aantrekkelijke jobpagina, waar de kandidaten onmiddellijk alle vacatures in hetzelfde herkenbare design konden terugvinden.

Nog meer cases

Roeselare: event shoppingstad van de toekomst

roeselare casebeeld

Datatune huisstijl en lancering

datatune logo

Container Technics communicatiestrategie

Container Technics fotografie product haken