Rebranding met stevige verankering
Contech is een grote reus in hijs- en bevestigingsmaterialen en vierde in 2023 zijn veertigste verjaardag. Tijd voor een feestje én voor een grondige rebranding. Want na al die jaren was de merkidentiteit toch niet meer zo scherp. Verschillende namen – Container Technics was toch nog iets anders dan Contech, een regenboog aan kleuren en een veelheid aan lettertypes, foto’s en grafische elementen vertroebelden de branding. Tijd voor een nieuwe koers!
Een heldere missie, een duidelijke visie
De eerste stap bij een rebranding: het bedrijf grondig leren kennen. Daarvoor planden we enkele intensieve meetings en organiseerden we workshops met vertegenwoordigers van verschillende afdelingen van Contech. We doken in het productaanbod en de diensten en verdiepten ons in de markt en de concurrentie. Met alle informatie die we zo verzamelden, schreven we een missie en visie uit en stelden we een waardenstrategie op die gericht is op klanttevredenheid en focus.
Samen bepaalden we het archetype van Contech: Hoe zien medewerkers hun bedrijf? Hoe wil Contech door de buitenwereld gezien worden? Daarna volgde een heldere brandstory en een vlotte baseline. En duidelijke afspraken over de naam: Contech voor externe communicatie, Container Technics voor administratie.
Design dat blijft hangen
Uit vijf moodboards koos Contech er eentje dat we verder uitwerkten.
Drie logo-opties vloeiden daaruit voort en het uiteindelijk gekozen logo kreeg verder vorm in de huisstijl die we samen bepaalden. Inclusief kleuren, fonts en grafische elementen – en duidelijke richtlijnen.
Ook de beursstands, stationary, presentatiemappen, een nieuwe catalogus en signalisatie voor het gebouw kregen vorm in dezelfde stijl.
Een moderne en betrouwbare uitstraling, klaar voor de toekomst!
De rebranding was een schot in de roos. Contech is nu ook in looks en stijl het betrouwbare en moderne bedrijf dat het al 40 jaar lang is. Medewerkers zijn fier, klanten en leveranciers zien nu ook in de branding waar Contech voor staat. Hun sterke merkidentiteit is nu hun geheime wapen in de internationale markt. Een mooi cadeau voor dat veertigjarige jubileum. Op naar de volgende veertig!
Nog meer cases