Nieuwsblad Flandrien podium - Grafische vormgeving event

Flandrien geflatteerd door soepele en creatieve samenwerking

Elk jaar organiseert het Nieuwsblad dé hoogmis van de wielersport: het Gala van de Flandrien. Dit gala-event zet wielerhelden in de bloemetjes en reikt verschillende prijzen uit. De Flandrien is de prijs voor de meest verdienstelijke wielrenner.

Vaste event-partner Citycubes schakelde Sprengers in voor alle grafische vormgeving voor dit jaarlijks event. Terwijl zij zich focusten op het evenement zelf, was Sprengers verantwoordelijk voor de grafische ondersteuning. Van de creatie van het logo tot de vormgeving van de trofeeën. We verzorgden de volledige coördinatie en demarreerden geregeld om een punctuele levering binnen de erg strikte deadline te garanderen.

Logo en huisstijl, het startschot wordt gegeven

Aan de basis van alle grafische uitwerkingen stond de creatie van een passend logo en bijhorende huisstijl. We werkten met referenties naar de kaart van Vlaanderen, en maakten ook een stevige knipoog naar een zakje frieten. Een gouden gloed maakt het logo extra feestelijk, zeker in combinatie met een donkere stijlvolle variant op het Nieuwsblad-blauw.

logo flandrien

Een waaier aan grafisch werk zet het gala uit de wind en in het zonnetje

Eens het logo en de huisstijl de eindmeet hadden bereikt, werkten we alle ondersteunende graphics en visuals uit. Van uitnodigingen (print en digitaal), tot alle signalisatie en branding op het event zelf, alles ging door onze creatieve handen. Zo ontwierpen we o.a. de photowall, signalisatietotems, beachflags, banners, posters, panelen, en zelfs de trofeeën voor de winnaars.

Tja, we hadden goede benen en  het kopke wilde duidelijk ook mee!

Nog meer cases

Motrac Rekruteringscampagne

Motrac fotografie heftruck technieker HR

Interior branding voor SEIKO, HOYA en PENTAX

Hoya interior design london tower x

Seiko Optical – een nieuwe kijk op POS-materiaal

Seiko POS materialen etalage bestickering