Rebranding – Van Vinci naar Indigo
Rebranding Indigo Groep, uitbreiding basic brand met ludieke tekeningen voor Belgische markt.
Klant
Indigo
Link
Nieuwe huisstijl vindt parkeerplaats
Toen Vinci Park, een grote en vooraanstaande aanbieder van parkeergarages in België, haar naam veranderde naar Indigo, onderging het bedrijf ook een uitgebreide rebranding. Het Franse moederhuis ontwikkelde de nieuwe stijl, om die dan in heel Europa te implementeren.
Ook de Belgische parkeergarages omarmden de nieuwe branding en volgden de nieuwe richtlijnen voor alle communicatie-uitingen. Ze schakelden Sprengers in om de vlotte overgang van de oude naar de nieuws stijl in goede banen te leiden, voor zowel interne als externe communicatie.
Rebranding krijgt een staartje
In nauw overleg met de marketingafdeling van Indigo België ontwikkelde Sprengers (in samenwerking met Striptekenaargezocht.be) een charmant duo van getekende mascottes. De vriendelijke man en zijn trouwe hondje blijven, vooral voor communicatie met particulieren, bijzonder effectief in het overbrengen van diverse boodschappen. Hun sympathieke en toegankelijke uitstraling maakt hen onmisbaar in de communicatie van Indigo België.
De karakters zijn ondertussen zo ingeburgerd dat ze niet meer weg te denken zijn op zowat alle grafische elementen van het bedrijf. Of het nu gaat om displays, folders, flyers, rollup banners, advertenties, posters of online banners.
Nog meer cases