Degelijke rebranding Buvetex doet stof opwaaien
Buvetex is een internationale speler in de markt van bekledingsproducten. Met klanten in sectoren zoals projectontwikkeling, automotive, nautica en meubelindustrie voelde de klant de noodzaak om ook de eigen huisstijl qua uitstraling af te stemmen op de kwaliteit van de producten die men aanbiedt.
Een huisstijl die stof tot nadenken geeft
De oude huisstijl van Buvetex was allesbehalve samenhangend. Lettertypes werden niet consistent toegepast, zo had iedereen binnen het bedrijf zijn favoriet. Kleuren waren niet vastgelegd, wat leidde tot een aantal variaties op rood. Bovendien waren meerdere versies van een logo in omloop. Dit resulteerde in een rommelige en onduidelijke merkpositionering.
Buvetex schakelde Sprengers om de huisstijl op te frissen en aan banden te leggen. Uit eerste analyses en gesprekken bleek al snel dat ook de creatie van een nieuw logo aan de orde was. Dat logo zou Buvetex als kwalitatief en hedendaags merk positioneren.
Rebranding? Meer dan afstoffen!
We exploreerden verschillende pistes via moodboards en schetsen, en probeerden meerdere kleurpalletten uit. De voorstellen die de eerste selectierondes overleefden, werden in de markt getest en verder gefinetuned.
Het finale resultaat: een hedendaags, verfijnd logo dat ondersteund wordt door een bijpassende huisstijl toepasbaar op alle dragers.
Brand guidelines voor consistente toepassing van de huisstijl
De nieuwe visuele stijl werd vastgelegd in een beknopte brand guideline waardoor consistent gebruik op alle communicatiedragers een feit was. Administratief drukwerk, agenda, catalogus, stalenboeken en een nieuwe website, ondersteunen nu volledig de merkpositionering.
Nog meer cases