Astellas AML campagne stripverhaal v

Strips voor patiënten én artsen in de kijker

Astellas Pharma is een van de twintig grootste farmaceutische bedrijven wereldwijd. Al enkele jaren werkt Astellas samen met Striptekenaargezocht.be – een dochterbedrijf van Sprengers – aan stripverhalen die patiënten informeren over hun behandelingstraject en hun angsten proberen weg te nemen.

Astellas cover stripverhaal AML

Voor de campagne van het nieuwste stripverhaal over Acute myeloïde leukemie (AML), schakelde Astellas Sprengers in. De campagne richtte zich op hematologen, met als doel hen te overtuigen om de strips gratis aan te vragen en uit te delen aan patiënten.

Onze aanpak

In de eerste fase van de campagne gingen we op zoek naar de meest geschikte communicatiekanalen. We kozen voor een gedifferentieerde aanpak, met zowel digitaal als geprint materiaal. Dit stelde ons in staat om de doelgroep op verschillende manieren te bereiken.

Vervolgens bedachten we een aantrekkelijke titel voor de campagne en ontwikkelden we een logo in drie talen, om een bredere doelgroep te bereiken.

Astellas logo ontwerp

De uitwerking

Nadat de basis gelegd was, begonnen we de uitwerking met een heldere advertentie voor op de website en in vaktijdschriften. Deze vormde op zijn beurt de basis voor de andere onderdelen:

    • Een gepersonaliseerde brief aan hematologen: bij de opbouw van de brief zochten we balans tussen een mooie boodschap en het vermijden van een té commerciële toon. De personages uit het stripverhaal trokken meteen de aandacht op de omslag.
    • Een flyer in tweeluik: we ontwikkelde een flyer in zowel in het Nederlands als het Frans.
    • Rollup-banners en digitale banners: ontworpen voor gebruik op beurzen en als online advertenties.
    • Een pop-up-beursstand en presentatie: we creëerden een opvallende beursstand en een presentatie om de boodschap van de campagne verder te verspreiden.

Het resultaat...

Bij de ontwikkeling van alle communicatiematerialen hielden we nauwgezet de geldende regelgeving in acht. Zelfs in de medische en farmaceutische sector kunnen we via storytelling, mooie vormgeving én een opvallende manier van communiceren een complex (medisch) verhaal op een aantrekkelijke en effectieve manier brengen.

Nog meer cases

Interieurdesign voor Pernod Ricard Belgium

Interieurdesign Zithoek x

OhmIQ – Branding zo helder als water

OhmIQ Branding Labels

Een nieuwe landingspagina voor Indigo Events

Indigo Events website organisator

Contech communicatiestrategie

Container Technics fotografie product haken