gekkoo logo

Van historisch naar hip

Al tachtig jaar was Kindervreugd een vaste waarde in de Antwerpse jeugdwerkwereld. Een bruisende organisatie die al decennialang het verschil maakte in het leven van veel kinderen en jongeren, met vrijetijdsactiviteiten zoals speelpleinwerking, vakantiekampen en de Speelgoedbende.

Maar de naam Kindervreugd matchte niet met het jeugdige enthousiasme en de dynamiek van de organisatie. Tijd voor een hippe look-and-feel, met een nieuwe naam, huisstijl en een logo!

Kinderschoenen ontgroeid

Tachtig jaar geschiedenis brengt een grote erfenis met zich mee. En tegelijkertijd is het een uitdaging om relevant te blijven. Kindervreugd was toe aan vernieuwing, aangepast aan de veranderde stedelijke context en publiek.

Onze partner Reputations zette die vernieuwing in gang, via een marktonderzoek én een grondige doorlichting van de organisatie. De resultaten daarvan zorgden voor een vernieuwd en uitgebreid aanbod van vakantiekampen, woensdagmiddagactiviteiten en speelpleinwerking. Én een nieuwe klinkende naam: Gekkoo.

Nieuw logo Kindervreugd - Gekkoo

Kleuren binnen de lijntjes? Da’s voor de kleintjes

Gekkoo verdiende een jeugdige, energieke en creatieve huisstijl. Enter Sprengers! We stelden Gekkoo drie verschillende moodboards voor, die elk op een unieke manier de essentie van de organisatie weerspiegelden. Gekkoo koos er eentje uit, dat we verder onderzochten en uitwerkten. Op basis daarvan ontwikkelden we een speels logo met stempel-effect. Een knipoogje naar de missie en activiteiten van de organisatie.

gekkoo moodboards
gekkoo uitwerking concept

In een uitgebreide brandguide verzamelden we extra huisstijlelementen: opvallende kleuren, dynamische fonts, toffe iconen, duidelijke illustraties en fotografie-stijlen. Zo zorgden we voor de consistentie van het merk Gekkoo, ook in heel uiteenlopende toepassingen.

Et voilà. De frisse huisstijl zette Gekkoo opnieuw op de speel-kaart als een modern, aantrekkelijk merk voor de jeugd van vandaag!

Gekko huisstijl sweater
gekkoo totebag
Gekkoo huistijl vestjes

Nog meer cases

Nieuwe branding en contentstrategie voor Kurma

Kurma - nieuwe branding in setting

Rebranding Bedtime

Bedtime naamkaart

Buvetex rebranding

Buvetex logo