Header londontower x

Een herkenbare gezamenlijke werkplek voor SEIKO, HOYA en PENTAX met oog voor eigenheid én diversiteit

Toen SEIKO, HOYA en PENTAX samen hun intrek namen in een splinternieuw kantoor aan de Antwerpse Noorderplaats, stonden ze voor een uitdaging. Hoe maakten ze van hun hoofdzetel een werkplek die functioneel is én die tegelijkertijd oog had voor de eigenheid van de drie verschillende merken? Ze zochten voor de interior branding naar een oplossing die even innovatief was als hun producten en klopten aan bij Sprengers.

Ogen als muze

SEIKO, PENTAX en HOYA wilden een functionele, warme en uitnodigende werkomgeving, waarin de identiteit van alle drie de merken visueel zichtbaar was zonder dat er één merk de show zou stelen. De gedeelde focus van de drie merken – het oog – werd ons uitgangspunt voor de nieuwe branding, zij het in een meer abstracte vorm. En het resultaat mag gezien worden: cirkels en pastelkleuren van inkomhal tot vergaderzalen creëren een warme sfeer, die daarnaast ook de wetenschappelijke en klinische focus van de drie merken benadrukt.

De wereld van het oog

Centraal in het kantoor staat de Experience Wall, een interactieve belevingswand die bezoekers bij binnenkomst meteen meeneemt in de visuele wereld van SEIKO, HOYA en PENTAX. Deze muur is een interactieve reis door de anatomie van het oog én de innovatieve kijkoplossingen van de drie merken, compleet met videobeelden van het productieproces en voorbeelden van brillenglazen in verschillende productiestadia.

Hoya london tower exeperience wall

De muurtekeningen, gemaakt met behulp van AI zijn geïnspireerd op de prachtige Japanse kersenbloesem.

Ze zijn een knipoog naar het land van oorsprong van de drie merken.

Hoya london tower print muursticker kerselaar

Functioneel, maar het oog wil ook wat

Het resultaat is een functioneel kantoor met een unieke sfeer. Een doordachte branding en inrichting maakt het verschil: door een abstracte vormgeving te combineren met interactieve elementen, creëerden we een inspirerende en uitnodigende plek die rekening houdt met de afzonderlijke identiteiten van de drie merken.

Zo zie je maar: focus is de sleutel tot meesterschap.

Nog meer cases

Buitensignalisatie en gevelreclame Motrac

Motrac branding detail logos - buitensignalisatie

Buvetex rebranding

Buvetex logo

OhmIQ – Branding zo helder als water

OhmIQ Branding Labels