Hoe een passende rebranding Bedtime extra slaapcomfort bezorgde.
Sprengers ontwikkelde voor Bedtime, specialist in slaapcomfort, een totale rebranding van logo en huisstijl.
Oorspronkelijk wilde de klant enkel het bestaande logo opfrissen. Na een workshop en grondige analyse door Sprengers, besliste de klant te gaan voor een volledige rebranding. Zo werd niet enkel een nieuw logo ontworpen, ook andere communicatie elementen ondergingen een grondige restyling.
Stap voor stap naar een nieuwe stijl
Onze creatieve studio ontwikkelde een aantal moodboards. In deze visuele collages brachten we verschillende sferen, kleuren, visuele elementen en lettertypes samen.
Dankzij deze collages kon de klant zich een duidelijk beeld vormen van de mogelijke stijlen. Uit vier interessante pistes werd er uiteindelijk één weerhouden. Deze vormde het uitgangspunt voor de volledige rebranding. Dat leidde in eerste instantie tot de creatie van een logo en bijbehorende huisstijlgids.
Daarna volgde het design van andere communicatie elementen, die van de rebranding een feit en een succes maakte.
High-end huisstijl, passend bij de doelgroep
De nieuwe stijl sluit perfect aan op dat waar Bedtime voor staat. Een slaap-speciaalzaak die zich richt op de meerwaardezoeker, die bereid is te betalen voor kwaliteit en advies. De nieuwe huisstijl straalt dit uit dankzij het gebruik van specifieke kleuren, de juiste beelden en lettertypes.
Multifunctioneel inzetbare rebranding
Bovendien is de huisstijl toepasbaar op alle communicatiedragers, of het nu gaat om naamkaartjes, briefhoofden of een volledige gevel-aankleding. Er werd eveneens op gelet dat de nieuwe stijl makkelijk te implementeren valt.
Ook de klant zelf kon zo op een eenvoudige manier zijn website in een ‘rebranding-jasje’ steken.
Nog meer cases