Strategische verovering van non-experten
Hoe overtuig je een jury van jouw expertise wanneer niemand snapt wat die inhoudt? Met dat probleem klopte Container Technics (CONTECH) aan bij Sprengers.
Als specialist in ladingzekering en – behandeling, had het bedrijf wereldwijd een sterke reputatie uitgebouwd en was het sterk gegroeid. Daarom kwam het in aanmerking voor een deelname aan de wedstrijd ‘Leeuw van de Export’ (FIT).
Enthousiast verzamelde Container Technics een hoop informatie en zond dit richting FIT. Daar kon men echter de weg niet vinden in de massa’s technische data, droge teksten en niet omkaderde cijfers. Op die manier zou een deelname niet mogelijk zijn … de leeuw zou in zijn kooi blijven.
Inlevings- en luistervermogen aan de basis van een sterke communicatiestrategie
Uit een eerste gesprek met een bereidwillige, geestdriftige klant, bleek snel dat Container Technics op zakelijk vlak quasi geëxplodeerd was. Daarom hadden ze niet stilgestaan bij de ontwikkeling van een duidelijke visie en commercieel verhaal waarin de USP’s naar voor komen.
Hoe meer interviews we afnamen, en hoe meer we luisterden, hoe beter we ons konden inleven in de complexe materie. Zo konden we het Container Technics-verhaal uitschrijven. Dit vertaalden we naar een passend dossier en bijhorende presentatie voor deelname aan de FIT wedstrijd.
Merkverhaal met een goed einde
Het uitschrijven van het volledige merkverhaal, vormde de basis voor de interne aanpak van de sales en marketingstrategie. Voor de opstart van een fotodatabase deed de klant een beroep op Sprengers. We creëerden ook duidelijke infographics die het boeiende cijferverhaal en de achterliggende producten en vakkennis in beeld brachten.
Door de medewerkers te betrekken bij de realisatie van story, fotografie en infographics, leerden zij hun eigen verhaal kennen. Zo werden ze nog betere ambassadeurs van Container Technics. Ambassadeurs die een taal spreken die iedereen kan verstaan.
Zo viel de puzzel in elkaar of om het met Container Technics-terminologie te zeggen: ‘zo paste de haak in het oog’.
Enkele foto's uit de fotoshoot:
Nog meer cases