OhmIQ is een innovatieve Amerikaanse tech scale-up die duurzame oplossingen aanbiedt voor het verwarmen van vloeistoffen. Een unieke aanpak, want OhmIQ produceert zelf geen producten, maar verkoopt licenties voor het gebruik van zijn technologie. En daarvoor is een scherpe branding nodig.
Hoe leiden we ons complex technisch verhaal naar een sterke branding, die zo helder is als water? Met deze vraag klopte OhmIQ bij ons aan.
Bruisende ideeën
In een reeks intensieve workshops kwam een stroom aan toffe ideeën en voorstellen naar boven, die de basis legden voor een doordachte branding.
We ontwikkelden missie, visie en brandstory, waaruit de merkpersoonlijkheid en waarden van OhmIQ voortvloeiden. Een visuele workshop zette de juiste koers uit voor de creatieve richting die OhmIQ wilde uitvaren.
Op basis van deze input brachten we in vijf erg verschillende moodboards de bedrijfswaarden van OhmIQ in beeld.
Na een grondige evaluatie en enkele quick-design tests bleef daarvan nog één moodboard over, dat een combinatie was van innovatieve elementen binnen een klassieke context.
Op basis van dat moodboard stelden we kleurencombinaties voor en werkte we een logo en icoon uit, dat we meteen testten op enkele stationary mockups. Het logo werd nadien verder gefinetuned, met extra aandacht voor de fonts, spatiëring en details.
Huisstijlgids als stuwende kracht
Het eindresultaat verwerkten we in een uitgebreide huisstijlgids, inclusief beknopte visie en missie, do’s en don’ts voor het gebruik van het logo en gedetailleerde toepassingen zoals stationary, kleding, drukwerk, online materialen enz.
OhmIQ heeft zich intussen op een succesvolle manier internationaal in de markt kunnen zetten. En daar zit onze spot on-branding zeker voor iets tussen!
Nog meer cases