Gids Toerisme Waasland: al het schoons van de regio in pocketformaat
Een frisse en bruikbare publicatie, die zowel toeristen als inwoners van het Waasland inspireert om de regio te verkennen: dat is wat Toerisme Waasland wilde. Een project waar Sprengers – samen met onze vaste freelance copywriter Lies Cattersel – met heel veel goesting haar tanden in zette. Het resultaat? Een toeristische gids die uitnodigt om onmiddellijk op de fiets te springen en het Land van Waas te verkennen.
Van plan naar pocketgids
Een eerste kick-offmeeting zette het concept al meteen op scherp. Toerisme Waasland wilde een publicatie die makkelijk kon worden meegenomen en die tegelijkertijd kwaliteit uitstraalde. Tijdens de brainstormsessies werd de doelstelling helder omschreven, bakenden we de doelgroepen af en kreeg de structuur van de nieuwe publicatie vorm: we besloten er een reisgids in zakformaat van te maken, met een focus op de Hidden treasures van het Waasland.
Stap voor stap werd de gids ingevuld met interviews, bezienswaardigheden, achtergrondinformatie en prachtig beeldmateriaal. De communicatie tussen de verschillende partijen werd nauwgezet begeleid om de strakke deadline te behalen.
En route!
Met succes: het eindresultaat is een handige én mooie toeristische gids, waarin zowel toeristen als inwoners tips, highlights en lokale verhalen vinden. De vier hoofdstukken bouwden we op rond drie fietsroutes en een wandelroute, ze nodigen de lezer uit om het Waasland op zijn eigen tempo te verkennen. Daarvoor creëerden we ook duidelijke overzichtskaarten met knooppunten en interessante stopplaatsen. Naast de must-sees is er aandacht voor thema’s als cultuur, geschiedenis en architectuur, eten en drinken, en natuur. En elk hoofdstukje eindigt met suggesties voor bezienswaardigheden in de buurt van de fiets- of wandelroute.
Een nieuwe aanpak, een frisse wind in de communicatie van Toerisme Waasland. En nadruk op de unieke schoonheid die zowel mensen van binnen als buiten de regio aanspreekt.
Nog meer cases