Buvetex

Rebranding

Rebranding

‘Afstoffen’ van het merk Buvetex.

Buvetex is één van de grootste Benelux spelers in de markt van meubelbekleding, zowel voor interieur als projecten. Ze leveren stoffen, leders en alle toebehoren aan stoffeerders, interieurarchitecten en meubelmakers, maar ook aan grote projectontwikkelaars. Met hun jarenlange ervaring hebben ze het zelfs tot hofleverancier van het Belgisch koningshuis geschopt.

Nood aan een hedendaagse huisstijl

De oude huisstijl van Buvetex was allesbehalve samenhangend. De kleuren werden niet consistent toegepast, er waren meerdere versies van het logo, lettertypes waren niet vastgelegd enz. Dit resulteerde in een rommelig en onduidelijk merk, dat bovendien niet meer aansloot bij de doelgroepen en klanten van vandaag.

Buvetex schakelde Sprengers in om de huisstijl op te frissen, om zo een meer professionele en internationale uitstraling te realiseren. Met een strak en stijlvol logo als basis ontwikkelden we een nieuwe maar tijdloze brand look, klaar voor de toekomst.

Rebranding uitgerold op tal van dragers

Deze nieuwe visuele stijl werd vastgelegd in een beknopte brand guideline en kon vanaf dan consistent worden toegepast op alle communicatiemiddelen: administratief drukwerk, agenda, catalogus, stalenboeken, … en een gloednieuwe website: www.buvetex.org.