Flows

Digitale lancering

Digitale lancering

Digitale hergeboorte van havenkrant.

Jarenlang was de Antwerpse havenkrant De Lloyd dé referentie voor al het nieuws uit de maritieme en logistieke sector. Na een goede 150 jaar werd echter besloten de aanpak over een nieuwe boeg te gooien. De krant werd herdoopt als Flows en zou voortaan ook een sterke digitale poot omvatten.

Nieuwe media ten volle benutten

Na een overschakelingsperiode besloot men bij Flows volop de digitale weg in te slaan, de papieren krant zou volledig verdwijnen. Samen met digitaal bureau Mundo Digitalis werkte Sprengers een nieuwe visuele stijl uit, die werd doorgetrokken naar website, nieuwsbrief en alle andere communicatie. We waren ook nauw betrokken met het strategisch denkproces om bestaande klanten over te laten stappen op de volledig digitale formules.

Lanceringscampagne

Voor de lancering zelf maakten we een ludiek campagnebeeld, met duidelijke link naar de haven. Deze visual kwam terug in advertenties, allerlei webbanners en uiteraard op de site en nieuwsbrief van Flows zelf.

Intussen is de website een belangrijk nieuwsportaal met een alsmaar stijgend aantal abonnees op de nieuwsbrief, bekijk het zelf op www.flows.be.