Multi-inzetbaar grafisch ontwerp tilt herkenbaarheid Motrac naar een hoger niveau
Communicatie voeren voor Motrac is een balanceeroefening. Het bedrijf is exclusief invoerder en verdeler van Linde Heftrucks en verdeler van Tennant industriële reinigingsmachines.
Niet enkel Motrac moet dus de nodige aandacht krijgen. Ook de merken Linde en Tennant verdienen, elk bij hun specifieke doelgroepen, een top of mind positie. Een uitgebalanceerd grafisch design is dan ook noodzaak.
Grafisch design als basis voor visuele identiteit
Sprengers ontwikkelde een grafisch ontwerp dat aansluit op de huisstijl van beide merken zonder afbreuk te doen aan de corporate identity van Motrac.
Het consequente gebruik van visuele elementen zoals sterke beelden en het gebruik van rode of blauwe kleurvlakken, zorgden in alle communicatie uitingen voor herkenbaarheid. In de productadvertenties bevatte de headline slechts 1 krachtig woord dat voor de nodige stopping power zorgde. Ook advertorials en testimonials werden opgebouwd volgens een vast stramien.
Het grafisch design werd eveneens doorgetrokken in de online communicatie, zodat de identiteit van Motrac telkens mooi in de verf gezet werd.
De specifieke kenmerken van vormgeving werden ook aangewend voor de uitgebreide rekruteringscampagne die Sprengers voor Motrac uitwerkte.
Nog meer cases